Tarjolla hikitakuu, kevyt harjoitus tai rentouttava jooga. Ryhmäliikuntaa kehosi ehdoilla!

Kunnonkeskuksessa voit käydä kaikille avoimissa ryhmissä tai tilatuissa, räätälöidyissä ryhmissä. Avointen ryhmien tuntikuvaukset alla. Tilatuissa ryhmissä voit kokeilla sauvakävelyä, lumikenkäkävelyä ja vesijumppaa sekä muuta elämysliikuntaa.

KEVÄÄN 2018 tuntikuvaukset:

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Kehitä luontevaa liikettä omalla kehonpainollasi ja monipuolisin harjoitusvälinein. Treenissä on luvassa hypppyjä, heittoja, kiertoja, pitoja ja nostoja - kaikkea sitä johon liikuntakoneistomme on luonnostaan tehty. Harjoitusten sisältö vaihtuu satunnaisesti ja näin ollen liikuntakoneistomme tulee olla hereillä kaikkiin haasteisiin joita se kohtaa. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

KUNNONBIKE tunnilla pyöräillään vuoristomaisemissa ja temmot voivat vaihdella kovemmista nopeuksista rauhallisempaan pyöritykseen. Tunnin alussa käydään tarvittaessa läpi pyörän säädöt ja kerrataan polkutekniikkaa. Kunnonbike on loistava aerobinen treenimuoto ja kehittää kestävyyskunnon lisäksi myös hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, kestävyyttä, koordinaatiota ja liikkuvuutta. Se perustuu kehonkeskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihaksia. Pilates-menetelmä sopii niin tavalliselle liikkujalle kuin urheilijallekin. Pilatesliikkeiden teho perustuu kuuteen periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Ota mukaasi keskikokoinen pyyhe, joustavat vaatteet ja pitkähihainen pusero.

Jooga sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Tunnilla voit tehdä "oman kunnon ja tunnon mukaan", jolloin liikkeitä ja liikesarjoja voidaan joko helpottaa tai tehostaa. Jooga sopii sekä vahvistavaksi että palauttavaksi harjoitukseksi. Joogatunnilla tehdään sekä venytyksiä että lihaskuntoliikkeitä rauhalliseen tahtiin. Tunti sopii hyvin vasta-alkajille, aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

Kunnonkeskuksen jooga on Seasonal Yogaa, jonka perusajatus on, että olemme osa luontoa ja luonnon muutokset vaikuttavat meihin. Vuodenaikojen mukaan vaihtuva Seasonal Yoga harjoitus mukautuu niin, että pysymme jatkuvasti tasapainossa energiavaihtelujen ja ulkomaailman kanssa. Seasonal Yoga harjoitus vaikuttaa hyvinvointiimme ja luo pohjan henkiselle ja fyysiselle kasvulle. 
 

Syvävenyttely on pitkäkestoista venyttelyä. Syvävenyttely ei ole helppoa eikä kevyttä mutta se on terveellistä ja hoitaa kehoa syvällisesti. Pitkäkestoisia venytyksiä voi syvävenyttelytunnilla itse lyhentää tarpeen ja taitojen mukaan lepäämällä itse. Syvävenyttelyä ei suositella heti raskaan harjoittelun (esim. voimatreeni) jälkeen. Tunti ei ala erillisellä lämmittelyllä vaan etenee pienemmistä liikkeistä isompiin ja syvempiin venytyksiin. 

PUMP on tehokas lihaskuntotunti, jossa harjoittelun apuna käytetään vapaita painoja, pump-tankoa ja step-lautaa. Tunnilla treenataan kutakin päälihasryhmää yhden musiikkikappaleen ajan.

Rauhallinen ja rentouttava kehonhuoltotunti, jossa venytellään liinaa apuna käyttäen. Sisältää loppurentoutuksen.

Tunnilla tehdään lihaksia vahvistavia liikkeitä, venytellään ja rentoudutaan liinaa apuna käyttäen.

Kunnontreenissä treenataan vaihtelevilla ohjelmilla mm. patteriharjoittelua, pyramidiharjoittelua toistomääriä lisäämällä tai vähentämällä ja vaihtelevilla välineillä - tunnilla keskitytään lihaskunnon parantamiseen. Loppuvenyttely on osa treeniä.