Tarjolla hikitakuu, kevyt harjoitus tai rentouttava jooga. Ryhmäliikuntaa kehosi ehdoilla!

Kunnonkeskuksessa voit käydä kaikille avoimissa ryhmissä tai tilatuissa, räätälöidyissä ryhmissä. Avointen ryhmien tuntikuvaukset alla. Tilatuissa ryhmissä voit kokeilla sauvakävelyä, lumikenkäkävelyä ja vesijumppaa sekä muuta elämysliikuntaa.

KEVÄÄN 2019 tuntikuvaukset:

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Tanssijumpassa yhdistyy Lavis (eli Lavatanssijumppa, missä liikutaan tanssimusiikin tahdissa helpoilla askelkuvioilla) sekä lihaskuntoharjoittelu ja venyttely.

Latinohips® on iloinen ja vauhdikas tanssillinen tunti, joka sopii kaikille. Latinohips-tunnilla musiikki soi taukoamatta, hiki virtaa ja poskilihakset väsyvät naurusta. Tanssilajeina ovat mm. salsa, cha-cha, brassi-tanssit (axé, samba-reggae, samba), merengue, jive, bachata ja reggaeton. Tunnilla oppii tanssimaan ja saa liikettä lantioon, mutta tekninen hienosäätö jätetään tanssikouluille.

Kehitä luontevaa liikettä omalla kehonpainollasi ja monipuolisin harjoitusvälinein. Treenissä on luvassa hypppyjä, heittoja, kiertoja, pitoja ja nostoja - kaikkea sitä johon liikuntakoneistomme on luonnostaan tehty. Harjoitusten sisältö vaihtuu satunnaisesti ja näin ollen liikuntakoneistomme tulee olla hereillä kaikkiin haasteisiin joita se kohtaa. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

Les Millsin BodyPump on tehokas lihaskuntotunti, jossa harjoittelun apuna käytetään vapaita painoja, pump-tankoa ja step-lautaa. Tunnilla treenataan kutakin päälihasryhmää yhden musiikkikappaleen ajan.

KUNNONBIKE tunnilla pyöräillään vuoristomaisemissa ja temmot voivat vaihdella kovemmista nopeuksista rauhallisempaan pyöritykseen. Tunnin alussa käydään tarvittaessa läpi pyörän säädöt ja kerrataan polkutekniikkaa. Kunnonbike on loistava aerobinen treenimuoto ja kehittää kestävyyskunnon lisäksi myös hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, kestävyyttä, koordinaatiota ja liikkuvuutta. Se perustuu kehonkeskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihaksia. Pilates-menetelmä sopii niin tavalliselle liikkujalle kuin urheilijallekin. Pilatesliikkeiden teho perustuu kuuteen periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Ota mukaasi keskikokoinen pyyhe, joustavat vaatteet ja pitkähihainen pusero.

Jooga sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Tunnilla voit tehdä "oman kunnon ja tunnon mukaan", jolloin liikkeitä ja liikesarjoja voidaan joko helpottaa tai tehostaa. Jooga sopii sekä vahvistavaksi että palauttavaksi harjoitukseksi. Joogatunnilla tehdään sekä venytyksiä että lihaskuntoliikkeitä rauhalliseen tahtiin. Tunti sopii hyvin vasta-alkajille, aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

Kunnonkeskuksen jooga on Seasonal Yogaa, jonka perusajatus on, että olemme osa luontoa ja luonnon muutokset vaikuttavat meihin. Vuodenaikojen mukaan vaihtuva Seasonal Yoga harjoitus mukautuu niin, että pysymme jatkuvasti tasapainossa energiavaihtelujen ja ulkomaailman kanssa. Seasonal Yoga harjoitus vaikuttaa hyvinvointiimme ja luo pohjan henkiselle ja fyysiselle kasvulle. 
 

Barressa yhdistyy baletti, pilates ja jooga. Barre treenin suosio alkoi Yhdysvalloista ja sittemmin suosio onkin suorastaan räjähtänyt! Helposti seurattava, intensiivinen ja nopeasti tuloksia tuova tunti -- voiko kuulostaa enää paremmalta? (© YOGAROCKS OY)

Rauhallinen ja rentouttava kehonhuoltotunti, jossa venytellään liinaa apuna käyttäen. Sisältää loppurentoutuksen.

Ilmajoogan yhdistelmätunnilla tehdään sekä vahvistavia että palauttavia liikkeitä. Lopussa on rentoutus liinan sisällä. Tunti soveltuu ensikertalaisille.

Kehonhuoltotunnin tavoitteena on luoda osallistujalleen olo palautuneemmasta ja liikkuvaisemmasta kehosta. Fysioterapeutin ohjaama tunti sisältää toiminnallista liikkuvuus- ja venyttelyharjoittelua, rentoutusta sekä kehon tukilihasten harjoitteita. Tunti soveltuu kaikille (iästä ja taustasta riippumatta), jotka haluavat kehittää omaa liikkuvuuttaan sekä palauttaa kehoa ja mieltä hektisen arjen keskellä.

Liiketaitotunnilla ammennetaan ajatuksia mm. Fighting Monkey -konseptista ja kamppailulajien maailmasta. Tunneilla harjoitellaan monipuolista kehon käyttöä ja taitavampaa liikkumista.

Tunneilla kohdataan erilaisia ”liikkumisen tehtäviä”, joilla haastetaan luovuuttasi ja kehitetään keinoja mukautua yllättäviin tilanteisiin. Tunnilla tehdään yksilö- ja pariharjoitteita, käytetään erilaisia välineitä sekä omaa kehoa.

Kiertoharjoittelu kuntosalilaitteilla ja erilaisilla toiminnallisilla välipisteillä. Tunti soveltuu myös kuntosaliharjoittelua vasta aloitteleville.